Sammanfattning av veckan

Hejsan! Jag vet att det är lite dåligt med uppdatering osv, men om vi säger såhär, jag har Kvirre som jag rider och 2 lektioner på Veda i veckan, allt är inprincip detsamma varje vecka så till slut får man idé torka på hur man ska skriva inläggen på ett roligt sätt!
Men jag kör iallfall en sammanfattning av hur denna vecka varit.
 
Kvirre har jag ridit 3 gånger denna vecka samt att han har gått 1 gång med Ulrika, han har haft en väldigt chillad vecka vilket jag tycker har varit skönt då snön kom pladask. Anledningen till varför jag har tagit det lugnt denna vecka är för att 1. Jag har inte haft jätte mycket motivation till just ridningen 2. Han är igång ganska mycket och jag tycker att han förtjänar lite vila även fast det kan bli tråkigt för honom. 
Jag har iallfall ridit ett seriöst ridpass denna vecka vilket var dressyr barbacka, varför jag red barbacka var för att jag tycker att man kommer närmare hästen då och hittar en finare känsla, så det gick väldigt bra! Sen har jag ridit ut 2 gånger, dock har jag varit hos honom varje dag och kelat och bara varit, mysis!
 
I fredags red jag lektion på Veda, fick en häst vid namn Caramelle. Hon är ett litet litet sto på kanske 150cm? Liten är hon iallfall, grå skimmel född 2003, 9 år gammal!
En häst jag ridit 2 gånger innan, min uppfattning av henne är att hon är känslig men lurig samt en bitch, om jag får uttrycka mig så, haha.
Vi började lite på fel kant, hon var mest stressad och studsig så jag lugnande ner allting och började om från början vilket var tur för det resulterade i en väldigt fin häst i slutet. Man känner verkligen att hon mer är åt ponnyhållet än åt hästhållet, hon är så pass liten så jag tycker att hon är en ponny, haha!
Jo men orkar inte skriva så utförligt, kan säga att det gick bra de sista 25 min av lektionen, en fin häst!
En bild på Anna Berggren som rider henne, jag fotade denna för cirka 1år sedan när hon var precis ny, men ni får iallfall en skaplig bild på hur hon ser ut och sådär!
 
Lägger upp en bild på mig och Kvirre också, bara för att!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0