Seriöst inlägg

Har ni tänkt på det här med att när ni är besviken på någon, eller arg eller ledsen för att den har gjort något som ni kanske du aldrig trodde att den skulle göra?
Jag har upplevt det ett par antal gånger i mitt liv, och det som aldrig slutar förvåna mig är att : Om jag är sur på någon så blir den automatiskt sur på mig tillbaka.
Jag vet inte om ni har fått en känslan men det har iallfall jag fått många gånger, tex om jag tycker att någon har gjort väldigt fel gentemot mig så börjar till slut den personen vrida och vända på saker för att få det att framstå som att jag gjort minst lika mycket fel, fast jag i själva verket inte gjort, något. Jag tror att folk gör så för att de ska få sig själva att må bättre och personen som tar skiten att till slut börja inse att "fan jag kanske gjorde något dumt också", fast du inte har gjort det.
Hur svårt ska det kunna vara för en människa att acceptera att DU har gjort fel och DU ska stå för att du har gjort, kanske en liten ursäkt skulle inte heller skada beroende på hur stor saken är.
 
MEN ett stort problem i detta är ju även om du inte vågar säga något, jag vet att i mina yngre dar så skickade jag iväg ett sms till den som jag kanske var lite små sur på, men då fick jag ofta anklagelser tillbaka eller som att jag "överreagerade", så idag har det tyvärr hjälpt mig att bli mer instägd i problemen och skriver ut det såhär öppet istället. Men om du känner att du har något problem med personen så får du faktiskt säga det till den om du känner att  det är värt det och om du känner att du vill lösa situationen.

Ett problem från min sida är att jag är alltid den som skriver om jag har ett missnöje med något, det är aldrig personen som jag har en konflikt med som skriver något till MIG för att lösa saker utan det är alltid JAG, vilket jag också har tröttnat på något enormt så därför är det enklare för mig nu att visa vrede genom tex bloggen osv vilket kanske inte är jätte bra för det kan misstolkas, men jag försöker hålla det på en nivå som inte blir för hisklig!

Men i en sammanfattning så är jag extremt "fed up" på att folk kan få saker att vrida och vända på sig, om jag är arg på en person så behöver den inte vara arg på mig tillbaka, det räcker med att personen som har gjort något tar tag i det och får sin kompis/vad det nu är att må bra igen, för varför skulle man i slut ändan vilja skada den man är vän med? Om du vet (som du innerst inne vet) att du har gjort något fel och det är ganska självklart att kompisen blir arg/ledsen/besviken så börja inte vrida på saker, gå inte till alla gemensamma kompisar och sök efter tröst i att "du gjorde faktiskt rätt någonstans" utan stå för det och lös det.
 
Detta är ett inlägg som jag velat skriva länge för i grund och botten så har jag känt såhär de senaste 2 åren, men ibland kommer det lite större utlösande faktorer som får dig att skriva och våga öppna upp,antingen accepterar människor det eller så tycker dem att du ¨har fel sätt att tänka på osv, men för mig kvittar det. BAM
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0