Snart Julafton!

Åh, tänkte bara gå igenom lite snabbt hur dagen har sett ut. Gick till Kvirre vid 2, han mötte mig i hagen och vi gick ner till stallet tillsammans (en bit iallfall till hans rusade ner för backen och började bocka, överskottsenergi).
Jag slängde på han grejerna och vi begav oss ner till ängen för lite bus och rejs. Han var extremt pigg och la på hela tiden, men efter cirka 15 min i högt tempo i hög snö så började han lugna ner sig lite och han gick i ett litet lugnare tempo än innan och vi hittade lite magi. HAHA galoppen var så jävla kul idag, han sprätte med bakbenen i varje galoppfattning så fort jag la till benen, men om jag bad han med rösten och bara sätet så fattade han väldigt lugna galopper, så söt!
Var väldigt glad över att se honom idag, han är anlednigen till mycket lycka i mitt liv, älsklingen.
 
Sen nu på kvällen åt familjen julbord (mitt första detta år) och gud vad gott det var, men makalöst mätt blev jag, helt otroligt hur kaggen växte sig 30 cm utåt.... Sen vid 8 tog jag och Nattis en promenad, snackade om allt mellan himmel och jord, bästavännen ever. Hon fyller dessutom år dan innan nyårsafton så hon ska ha lite party 2 dar innan så vänner osv är inbjudna, riktigt skoj! :D
 
Nu ska jag iallfall lyssna på lite musik, bli trött och sedan somna, vakna upp och inse att, nu är det jul igen! :D
Hej så länge så hörs vi kanske imorgon, om jag hinner då vi åker över till min Morbror i haninge för julfirande med släkten, ska bli så himla kul!
Janne kom precis och sa "god natt råttor" så jag antar att jag säger detsamma, GOD NATT ERA RÅTTOR!:D
 
Älskar såna här, får mig alltid att garva
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0