Hoppningen

Dagen började med att jag gick upp klockan 11, drog på mig ridkläderna och runt en klockan 12 började jag knata till stallet. Vi var väl framme i ridhuset klockan kvart över 1. Byggde upp en tre studs på ena långsidan, ett rättuppstående på andra och ett hinder halvt igenom med an galopp/trav bom framför. Jag övade mycket på att få han rätt på trav/galopp bommen vilket vi bara övat på en gång innan och då gick det sesådär för han fatta inte riktigt, men den här gången satte han det klockrent och då var det bara att öva på att få han att bli lugn efter hindret.
Han var väldigt fin vid framridningen men så fort hinder börjar blandas in så blir han tyvärr väldigt lätt stressad och han blir nästan lite arg på sig själv när han ska byta galop efter vilket resulterar i att han sprätter med benen åt alla håll och drar lite lätt ifrån mig. Han hostade lite idag oxå så vågade inte hoppa extremt mycket men gjorde som sagt ett par övningar och det gick helt okej, vill inte pressa han för mycket så att han stressar sönder, samtidigt tycker han att det är väldigt roligt så det blir rätt så blandade kännslor, men han är alltid posetiv att rida och gör alltid sitt bästa så han är min lilla ögonsten! :)


Jocko känner du dig lite som en ompalombi kanske?


Jocko och hennes pålle finnegan :))


Jag och fina älskligen, ser dock lite uppstoppad ut?


Kommentarer
Postat av: Jockothemotherfuckingpocko

jag ÄR en ompalombi och det vet du! ;)

2012-02-06 @ 20:03:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0