Jahaja snart kväll då

Idag åkte jag till Kvirre runt en klockan fyra för att bara borsta och gosa med honom! Började med att borsta men sen blev jag sugen på att köra lite "kommunikationsövningar" med honom så tog ut han i lilla "paddocken" som är precis utanför stalldörren, den är inte större än en liten volt som man longerar hästar i men den duger gott och väl för att göra lite "Tobbe Larsson" stile med honom. I början var han helt bäng i huvudet och fattade inte alls vad jag ville, påpekar dock att han är den smartaste häst jag någonsin träffat, så jäkla lättlärd och är förfan smartare än vad jag är, det säger ju rätt mycket. Iaf, tillbaka till övningen, hade såklart GODIS med mig och så fort han snappade upp att jag hade GODIS, då jäklar kunde han inte slita sig ifrån mig, jag blev som hans mamma som han aldrig ville ge upp, men jag pushade undan honom och kallade in honom när jag ville, JUST LIKE A BOSS. Jaja efter att jag kört övningen så var jag så jäkla glad så bjöd honom på ett par sockerbitar till för hans extrema förmåga att kunna tillita sig till mig när jag bad honom om det, smart häst det där förövrigt, fast det har jag ju redan nämnt, men det är faktiskt helt sjukt hur smart han är, han är typ min hjärna gånger 100 (vilket betyder att min hjärna inte är alls i sån bra funktion, men tänk er det gånger 100, då blir det iaf en välutvecklad hästhjärna), och faktiskt när jag skjutsade in honom i stallet igen så satte jag mig på huk nere i hans box, innan jag gjorde övningen så brydde han sig inte alls, men denna gång stod han och kikade på mig oerhört länge och jag sa med min fina röst"KOM DÅ KILLEN" och han börjar långsamt vända sig om och kollar på mig, sjukt glad, sjukt sjukt glad, nyttig övning som jag kommer fortsätta med! Vi är bra tillsammans han och jag, jävligt bra och jag kan faktiskt inte se mig själv med någon annan man. Heheh skämt å sido, häst ska det vara, inte man.


Så vacker min kille

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0