Ledig imorgon

Imorgon har vi friluftsdag så jag och Jocko tänkte passa på att hoppa lite i ridhuset med Kvirre och Finnegan. Eftersom att jag bara rider dressyrspecialer på veda nu så är det väldigt skönt att ha en egen häst att kunna hoppa på när man känner för det. Dock blir det inte så mycket hoppning på Kvirre heller såhär på vintrarna då jag knappt har tid att rida till ridhuset och ännu mindre tid att bygga upp en bana att öva på. Allt är mycket enklare på sommaren när det redan är uppbyggda hinder på foderby så att man bara kan hoppa som dom är. Jag har alltid varit lite halvrädd för att hoppa men så länge det håller sig på en höjd där jag själv känner mig säker så är det oftast inte något problem, på kvirre brukar jag ligga runt en 90 och enstaka hinder på högre hjöder men det är inte riktigt mitt syfte med att hoppa på honom då han oftast blir väldigt hetsig och glad. Han behöver mer övning på grunderna som tex att kunna hoppa med en bom framför hindret, att kunna samla upp sig efter ett hinder osv. Så imorgon blir det lite välbehövda övningar istället för att fokusera på höjden.
See ya tomorrow


Detta var ett tag sedan men det är en hoppbild iaf. Idag rider jag honom bara på ett tvådelat bett i hoppningen och ingen martingal eller brösta, blir kanske en brösta imorgon om jag hittar den då sadeln har en tendens att glida bakåt...


Lite framridning, detta var dock 2 år sedan? Men det är lugnt för han är finare idag ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0