Lite Irri

Om det är något som jag kan bli väldigt irriterad på när det gäller hästfolk så är det när de konstant ska försöka bevisa för en att dom är mycket duktigare än alla andra genom att prata om hur duktiga de är och försöka rätta ens fel hela tiden även fast man vet att man har rätt, att de använder termer inom ridningen som de inte har någon aning om vad det betyder men det låter ju trots allt lite små "häftigt", när de på ett påstår att det går bättre för dom på alla typer av hästar, fast de säger de inte rakt ut men ger en väldigt tydlig ton att det är precis det dom menar.
Jag förstår verkligen inte varför hästmänniskor ska vara så extremt jävla bittra och alltid ha rätt och så fort någon annan gör något fel så ska dom rätta dom, det är självklart inte fel att rätta någon men gör det då inte på ett nedvärdernade sätt så att personen i sig tar illa upp. Och en till sak är när man själv kanske försöker rätta just denna väldigt irriterande person, nää då jävlar får man smaka på attityd och ett väldigt arg svar tillbaka, därför väljer jag väldigt ofta att vara en såpass TREVLIG och FÖRSTÅENDE människa i stallet och när jag är hjälpsam så är jag det på ett HJÄLPSAMT sätt och inte ett "Jag är mycket bättre än dig" sätt..
Dags att tänka efter för några tycker jag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0