Lycklig

Jag måste helt ärligt vara världens lyckligaste. Jag älskar verkligen min fina kille (Kvirre alltså), det är han och jag liksom, skulle inte vilja byta ut honom mot något annat i hela världen, och då menar jag det verkligen.
Idag tränade jag på att rida honom så mjukt i handen som möjligt och att han skulle lyssna på min röst och sits. Han förstod inte till en början vad jag menade (de första 10 min), men sen när han fattade, det var fan en magisk känsla.

Jag behövde inte alls hålla honom i munnen, jag satt där och pratade med honom och försökte med hjälp av min sits att kontrollera hans tempo, fan vad bra det var, behövde bara lätta ett litet steg i takten ( min rytm alltså) och han förstod direkt att han travade på för fort, så han saktade snabbt ner tempot och började gå i rytm med min, fantastiskt.
Körde ingen galopp idag, då jag inte ville att arbetet skulle vara förgäves, får nog bli det imorgon istället. Man måste alltid börja någonstans och det där var en bra början. Har sån jäkla´tur att han är så lättlärd, han förstår direkt efter första gången jag testat något nytt, sedan kommer han fortfarande ihåg det 2 veckor senare utan att jag alls övat på det något vidare.

Jag körde lite halter, ryggningar m.m. Faktiskt så är det så att halterna är det hästar brukar ha svårast för att göra, även Kvirre, men idag satt det fint. Lite mera jobb på det här med att arbeta med hästen genom sitsen och rösten så är det kanon :D
Lycklig är jag iaf, han är ju min lilla Älskling<3


Vacker är han, vet dock inte vad mitt syte på denna bild är, säkert oförbered, eller....


Hejsan!


Hejsan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0