Rida på bett

Ja rubiken blev liteh halvknasig men det jag menar är att det har kommit så sjukt mycket olika bett. Vi pratade om det här på teorin i Tisdags med min ridlärare Malin. Och då kom vi in på det här med att det har kommit så sjukt mycket olika bett. Själv tycker jag att det är extremt onödigt och Malin kom med en så jäkla bra sak, citerar det "Olika bett använder bara ryttare som inte har kontroll över sin ridning, det handlar om att själv bli bättre i sin sits och hand och inte försöka komma undan med att byta till ett skarpare bett etc". Det tycker jag stämmer så jäkla bra, rid bättre så behöver du inte byta bett, bara jäkligt slött av en att tro att ridningen ligger i bettet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0