Ridlektion igår! :)

Igår hade jag verkligen inte tid att skriva om hur lektionen gick då jag skulle göra massa annat!!
Hade iaf Twist som väntat och vi red för Lena Karlsson. Vi höll igång i hela 55 min på hästarna utan avbrott eller något. Vi övade mycket på att kunna lägga ner dom i formen lite och öka och minska traven samt göra sidförningar. Det gick så sjukt jäkla bra kan jag iaf meddela, hon var så avslappnad och fin och jag kände verkligen hur vi jobbade tillsammans på riktigt igår. Lena gav mig ett super bra tips, att sätta ihop mina händer istället för att ALLTID visa henne vägen, på det sättet fick hon söka mera stöd ifrån min sida och allt blev bara så jäkla bra, är suuuper nöjd!
Kan lätt säga att jag skulle vilja köpa henne, hon är faktiskt en av de få ponnyer som jag verkligen känt att jag fått kontakt med, Ludde,Brownie samt en ridlägerponny är de andra hästarna jag känner att jag verkligen tycker/tyckt om.

Det är faktiskt en helt magisk känsla att hitta en ponny/häst som man bara känner att man har fått kontakt med och kan göra allt på. Jag har turen att ha min fina kille Kvirre oxå som jag älskar över allt annat, och shit vad underbart det är med hästar som man förstår sig på istället för att bråka med dom m.m. Super roligt iaf och hoppas att jag och Twist får jobba vidare ett bra tag till! :D

Fick även väldigt lovande ord ifrån Lena, hon sa att det såg så himla fint ut och att vi funkade super bra tillsammans, och även att jag skulle fortsätta på precis samma sätt, att leda henne men ändå försöka få henne att söka sig lite till min sits och röst, är en mega glad tjej på 17 år nu iaf, vilket liiiiv man har alltså!:)


Red fram i en Jacka igår, fan  vad pluffsig man ser ut attvara xD




På denna bild ser jag sjuukt stor ut, hahahah


Duktig tjej


Blir ju lite suddiga bilder




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0