Ridning på Kvirre

Sådärja, nu är ridpasset med kvirre avklarat. Jag red till ridhuset då även killander var med och fotade lite awsome bilder, dock är det ju lite mörkt där inne men några bilder funkar nog bra!
Han kändes grymt jävla fin idag, med på hjälperna och allting. Hade ridhuset för oss sjävla ett tag där mot slutet så kunde rida fritt!
Han var lugn och framåt, lyssnade extremt bra på mina hjälper och idag var vi ett team tillsammans, helt ärligt så brukar vi alltid vara det, men idag lite extra... I traven gjorde jag lite ökningar, flyttningar, tempoväxlingar men framför allt så ville jag att han skulle hitta takten. I början red jag honom i låg form och bara lät han flyta på, men cirka 20 min in i ridpasset så red jag upp han lite så att han jobbar mera med baken och skjuter lite framåt. Galoppen var kanon idag även den, han är ju trots allt en travare och man förväntar sig ju inte att galoppen ska vara på topp men det var den, han flöt på bra och mjukt, stolt äver honom! Körde lite skänkelvikningar i galoppen, byten, ökad m.m. Nää fan vad fin han var, sjukt nöjd!


Bild på väg till ridhuset


Fina Killander?


Lite framridning, inte så intressant bild, tog den bara för att det ser ut som om att han är aaaas långa ben


Bilderna är tyvärr lite halvsuddiga, men det duger




Biffig...




Tror att han blev lite taggad vid detta tillfälle..


Sorry att dom blir lite suddiga, men om jag kan leva med det så kan ni :')


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0