Ridningen igår

Igår red jag Twist i "tävlingsgruppen" på veda, det börjar gå bättre och bättre på henne nu och är faktiskt riktigt nöjd med henne :) När jag rider henne nu så börjar jag alltid på hyfsat långa tyglar och travar fram henne så att hon hittar stödet lite själv och söker sig neråt på egenhand så att jag inte sitter och pressar ner henne, för det kommer absolut att leda till INGENTING. Hon kändes mycket finare i sidförningarna igår och började lätta jäkligt bra faktiskt, dock så blir hon väldigt stressad när man gör så himla mycket saker på henne samtidigt så man får liksom göra en sak i taget, kanske först fokusera på att få upp henne på ytter och sedan börja flytta henne för skänkeln.
När hon väl börjat bli stressad så brukar jag sakta av några steg till skritt och bara lägga ner henne lite så att hon hittar lugnet igen. Galoppen var faktiskt kanoners igår oxå, tryckte på henne underifrån så att hon verkligen galopperade på framåt för om man tar tag i henne för mycket på en gång så tappar hon galoppen helt och ställer sig och trippar lite.
Iaf så började hon lätta väldigt fint i högergaloppen så jag var super nöjd, hon är ju fin den lilla hästen :D kanske blir det henne på tävligen imorgon? haha nej tror inte det, fast man vet ju aldrig ;)


Har verkligen inga bra bilder när jag rider henne så tog en från förra gången

Kommentarer
Postat av: Carro

Hahaha Lisse du och twist vinner lätt ju! :P

2012-02-11 @ 16:41:08
Postat av: lisse

hahah carro inte en chans xD

2012-02-11 @ 19:43:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0