StallTärna

Tänkte ladda upp lite bilder från i sommras när jag och Kajsa var och jobbade hos Angelica Jacobsson som äger ett försälningstall med hopphästar! Vi var där och jobbade i en vecka i sommras för att testa på och en vecka räckte inte kan jag säga. Att jobba där innebär tidiga mornar för att fodra hästarna, sedan äta frukost, ut och släppa ut hästarna och rida de som skulle ridas, vi jobbade ifrån klockan 8 på morgongen och var helt klara klockan 8 på kvällen, men när man jobbar med hästar så blir det en helt annan sak, det är roligt och tiden bara flyger förbi. Angelica som bor och äger "StallTärna" tävlar 1.30-1.50 hoppningar med sina hästar så att få rida hennes hästar är en extremt cool känsla och hela den familjen  som bort på gården är sjukt snälla människor! Ska förhoppningsvis åka dit i sommar igen och jobba, satsar nog på 2 veckor isf, så sjukt mysigt att få andas in hästarna varje dag och få chansen att ta vara på råd från en så duktig ryttare!
Jag älskar verkligen den gården som ligger vid sala? om jag minns rätt och det är lite som ett "andra hem" kan man nästan säga, inte riktigt men det är absolut inte långt ifrån! Sjukt taggad till sommaren 2012 och förhoppningsvis blir det en hästrik sommar, nästan garanterat att det blir, TAGG!

Detta är jag och Adde vid fodringen, här ser man hur sjukt stor han är o.0


Jag och Kvirren när vi var där, han följde såklart med!


Kajsa och Ubald!


Jag och Lady, som ni ser så är det inga små hästar man har att göra med!


Jag och Adde


Fina Adde!


Kajsa och Larry


Jag och Kajsa i Mårtens och Stinas raggarbil, vi tog en paus ifrån arbetet och åkte in och käkade!


Kajsa är redo för stallet

Kajsa och Treåringen ( som även jag flög av en gång för hon panikade när vi skulle testa sitta upp på henne, en hyfsat galen och stor häst men urtrevlig ändå). Hon ser lite ihoptryckt ut xD


En kvällspromenad runt deras hagar, saknar som fasn!


Lilla fina hunden Lizzie som älskar pinnar


Standard att leka med fyrhjulingen


Kajsa och fina Larry!

Angelica hade cirka 13 hästar när vi var där, därav ett föl, två treåringar och en fyråring som mest gick på lösdrift! Vi hade fullt upp varenda dag och jag ångrar inte en sekund av när vi var där, vi är fan lyckligt lottade som hittat så underbara människor som även älskar hästar. Mycket kärlek till familjen Jacobsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0