tÄvLiNg På sÖnDaG

Nu är det tävling på söndag. Jag hoppas på att få lilla Ludde för han är min lilla älskling (make sence?) Iaf, brukar tävla älsklings Ludde och har ridit honom ända ifrån första starten. Var faktiskt den första som hoppade upp på honom när han kom till ridskolan men det blev inte en långvarig ritt, cirka 20 min pga att en annan tjej i min ridgrupp verkligen inte ville rida den hästen hon fått (twist) så då bytte jag och så blev det inge mer Ludde på ett tag.
Men sen hade han en period när han inte alls var speciellt "sammarbetsvillig" att rida och då fick jag hoppa upp igen och visst han var knepig, han var seg, han var stel och hård, men efter ett par gånger började jag få plin på lilla skiten och han började bli så jäkla fin.
Första steget till fin var en låg form med nada energi, men han lättade iaf handen och blev lite roligare att rida, sedan efter ett par gånger började jag satsa riktigt på Ludde, fan vad bra det gick.Fick upp han i en högform där han bar upp sig själv och fick tryck i varje muskel i varje steg, ökade traven ska vi inte ens prata om ,VILKEN PONNY. Jag är nog lite små kär i honom, han är en connemara ponny som är 7 år gammal och bara helt underbar.
Jag vill ha honom på söndag för han och jagär ett team och det är viktigt, skriver om hur det gick på söndag efter tävlingen,PEACE OUT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0