Tävlingsgruppen denna kväll

Denna fina kväll så red jag i tävlingsgruppen på veda! Idag hade vi bara magnus som ridlärare så det var 12 st ryttare som red för honom, självklart hade vi stort ridhus och det var faktiskt mycket lärorikt för det kändes som om att alla skärpte till sig lite extra för att hålla en sån bra och fokuserad fördelning som möjligt!

Jag hade lilla Twisten och idag, gick faktiskt väldigt bra, en sak jag har märkt på henne nu är att hon behöver inte ridas fram i en form där hon hittar den själv för hon har börjat söka sig allt mera till min sits och hand och behöver stödet ifrån den, vilket jag ser som en posetiv sak pågrund av att då betyder det att hon vill jobba med mig istället!
Eftersom att vi var så pass många idag så red vi mesta dels på fyrkanten och övade mycket ställning och öppna och hon har faktiskt riktigt fin i höger i traven. I vänstern var hon något mera kantig och tog inte riktigt mina hjälper, men så länge man håller sig lugn på henne och inte försöker hetsa henne in i yttersidan så brukar hon hitta den ganska så fint!

Vi övade även på mycket halter, skritt till trav, trav till skritt osv. Det är faktiskt den bästa övningen på henne måste jag medge. Och det skönaste är att nu har jag börjat känna att hon kommer upp mer i bak vilket leder till att hon får en liten högre och avslapnad form som gör att hon lättar mera i handen så att jag kan driva henne mera framåt utan att hon tar emot!
I höger galopp var hon dock jäkligt pigg och blev lätt studsig, det räcker med att man tar en förhållning och hon får mycket kortare galoppsprång vilket gör att det inte riktigt blir någon galopp alls, bara ett jäkla stressmoment xD
Men efter många galoppfattningar så var hon så jäkla duktig i vänstervarv, hon fattade rätt galopp hela tiden och var super lugn och hade en framåt galopp som gjorde så att jag kunde jobba henne lite mera på tygeln, kändes jäkligt bra, så overall så är jag super nöjd med detta ridpass, passar henne och mig fint! :D

Imorgon blir det att rida Kvirre inför tävlingen på söndag, kommer att fokusera på att sitta ner i traven och mycket ökningar och ta tillbaka honom så att vi hittar varandra! Ska iaf bli jäkligt kul så ser fram emot det jätte mycket :)

Efter ridpasset!


Törstig :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0