Vad vill jag satsa på inom ridningen?

Drömjobbet är såklart elit dressyr ryttare men att bara få vara i stallet är jävligt bra det med. Jag kan nog anse mig själv som en "satsare" inom ridningen pga att det är det ända jag brinner tillräckligt mycket för som jag känner att jag skulle kunna bli något inom så att säga.
Dock inom ridningen så måste man ju tänka på att det kommer inte alltid gå bra, man kommer inte alltid prestera sitt bästa, men bara det i sig är mycket lärdom och extremt mycket utveckling.
Jag har nog valt att satsa mera på dressyren för att det är så förbannat jävla roligt, visst det kanske inte är samma "action" som hoppning men det är mera känsla, det handlar inte bara om att hästen ska gå på tyglen, det handlar om att lära känna sin häst och verkligen känna att du och din häst är ett "team" som jobbar med varandra och inte emot varandra. Om jag får en häst som är bockig eller springit eller liknande så är inte det första jag gör att börja bråka med den, jag är bestämd men på ett sätt som gör hästen lugn istället för mer galen, det blir lite som om att man ber om att den ska fortsätta hålla på, sen är det självklart olika i alla fall men det är kommunikationen som jag söker. Så jo jag vill satsa på dressyr eller bara få umgås med hästarna för det är med dom som jag mår som bäst, och det är jävligt skönt att ha hittat något som talar till mig på ett så posetivt sätt.


Jag och en häst ifrån Ponnycupen på tyresö, en häst jag "connectade" med och det kändes allmänt bara stört skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0