Islänning

Hejsan på er!
Igår följde jag med min kååååmpis och red lite islandshäst, super fin islänning som är ridskole(häst?) som hon rider nu och ska tävla snart!
Den var verkligen super mysig och SUPER fin tycker jag, älskar färgen på den och så var den bara allmänt en gosegris, Kolfaxi hette den tror jag? Islandhästnamn är ju inte det enklaste om vi säger så xD

Hon red först ett tag, vilket såg super bra ut (nu är ju inte jag någon islandshäst expert), men hon tyckte att det gick piss dåligt och då fick jag rida ett litet tag, om vi säger såhär, jag har verkligen INGEN aning om hur man rider islänning, man kan tro att det är som att rida en vanlig häst men det är det icke, allt är ju typ annorlunda ?
Det gick iallfall inte så bra för min del för han "rollade" vilket är något dom gör när dom inte vet hur dom ska göra, för jag gav tydligen dubblakommandon som trav och tölt samtidigt vilket blev PANNKAKA. Men han var super trevlig, väldigt mjuk i munnen och väldigt sammarbetsvillig, riktigt trevlig kille! :D


Här har vi killen, svettfux skulle jag säga att han är?
 
 
Lite tjött, men kolla manen, den var större i verkligheten kan jag säga er! 0.o
 
Lite framridning!
 
Tror att det här var tölt fast att jag tog den i fel tillfälle, dock snygg lägning på frambenen ju :D

Så jävla härlig bild, lägg märke till att hans rooompa ser väldigt liten ut på alla bilder om man jämnför med framdelen!

 
Det blev inga bra bilder när jag red för dom vart tagna alldeles för långt bort när jag red, så känns onödigt att lägga upp när ni ändå ser hur han ser ut på dessa bilder :D

Vi var alltså ute i kårsta (vallentuna)vilket är BARA skog och natur, sjukt fint men kanske lite öde lagt?
 

Såhär ser det ut överallt, haha!

En annan islänning som jag tyckte var suuuuuperduper söt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0