Dag 1

Ja idag tänkte jag vara lite trevlig och slänga iväg ett, Hejsan!

Idag var första dagen på "ridlägret", känns lite fel att kalla det ridläger då det är på den ridskolan jag rider på vanligtvis, Veda!
Det blev iallfall storhäst för min del, vi fick välja lite själva eftersom att vi endast var 9 "vuxna" ryttare och jag tog då Pepsi! :D

Första ridpasset: Ja det här var då andra gången jag red honom, allt som allt gick det helt OK. Han var ganska mjuk tyckte jag då, han pinnade på bra tyckte jag, jag tyckte alltså väldigt mycket för att vara andra passet jag red honom, testade lite ökningar och jag kände att någonstans där inne så finns det, jag måste bara plocka fram det på något sätt. Tyvärr så red jag för mycket fram och tillbaka med händerna, tror jag gjorde det för jag är inte van vid att rida stora hästar vilket innebär väldigt mycket ben, så tyvärr spottade han ut bettet rätt mycket men han var åtminstonde mjuk, vilket jag var glad över! Kan även tillägga att jag mesred lite,vågade liksom inte ta i...

Andra ridpasset: VILKEN HÄST! Ja, Magnus gav myckte tid åt mig den här gången, vi red på volter och skulle flytta undan dom, och jag kände att nej han blir alldeles för tung i handen och ställer sig inte 1 cm till höger (om det var det varvet vi skulle gå i), så jag blev istället lite arg och började driva honom uppåt och framåt, vilket ledde till att han blev taggad och jag kunde ta vara på det till mycket, tex skänkelvikningarna osv.
Jag tror Magnus började få upp ögonen lite då och bestämde sig verkligen för att hjälpa mig, han tryckte ner min händer och sa åt mig att hålla dom där samtidigt som jag drev på, jag fick dock överställa honom ett tag men efter det hörni, Vilket steg, jag bara var där som ett stöd med handen, kunde trycka på lite som jag ville och han lyssnade, dock blev han stark ibland och sprang iväg lite men då var det bara att sakta av till skritt och börja om, lite mer övning och jag tror det kan bli riktigt bra, ruskigt trevlig häst!
Har dock mycket att jobba på i galoppen då han antingen blir stark eller väldigt mjuk men då har han inte så mycket tryck i galoppen, vilket jag vill ha, blir spännande att se de resterande dagarna hur det blir, antingen pannkaka eller TUMMEN UPP!


Här har vi lilla Pepsi som var trött på denna bild, kan lova att annars har han verkligen glimten i ögat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0