Dagen har varit underbar!

Dagen började med ridning på Veda klockan 8:00! Det var faktiskt lite spännande för vi fick se när de släppte in alla hästarna ifrån betet som de går på på nätterna, såg så himla gulligt ut när de kom springades på egen hand upp till stallet som ligger cirka 100 meter upp, riktigt coolt faktiskt!
Idag lägger jag upp dagen i 3 olika delar i det här inlägget.

BILDER:


Paloma kom i full galopp


Strax där efter kommer tiptop i en lika samlad galopp som vanligt, ett byte gjorde han även, dressyrhästen på hög nivå alltså! :D


Twisten lunkade på bara..... ^.^


T.O.M Killander fick gå på egen hand idag, DUTTI! (ridskoleungen.blogg.se)


Sedan var det bara att göra iordning hästarna för en uteritt, Magnus min ridlärare följde även med på den nya storhästen Nova! Idag fick vi önksa lite och jag tog såklart Twisten, ingen nyhet ;) Det var iallfall det bästa jag gjort på länge så ni som inte följde med missade något kan jag tala om!
Vi fick göra lite som vi ville på en stor äng medans Magnus trimmade lite dressyr, vi valde såklart mycket galopp och skratt blev det på högnivå när Malin på bockningsponnyn Brownie flög av två gånger, :D

BILDER:


Fina Twisten


Äckliga jag


Killander och fina Tiptop!


Magnus och Nova!


Michelle och Pandora!


Malin och Broooownie


Först blev det ett litet skutt....


Sedan blev det ett riktigt bra hopp ;)


Tiptoop


Fiiiiiiin


Cicci och Pepsi!!

Sedan för min och Killanders del bar det av till öde Vallentuna, eller man kanske ska säga 30 min ifrån civilisationen med buss? hahah det tog iallfall väldigt lång tid att åka till hennes lilla medryttar ponny Arix som förövrigt var en extremt trevlig ponny!! Riktigt fin alltså!









UNDERBARA DAG!


Kommentarer
Postat av: Retard Riders- Martina

Hej!



Har skrivit ett hästrelaterat inlägg på bloggen gällande prestationer. Tog också upp frågan om man verkligen måste välja mellan hoppning och dressyr? Vad tycker DU? Gå gärna in och läs och kommentera! <3



//Martina på RR- en växande hästblogg.

2012-06-11 @ 19:55:05
URL: http://retardriders.blogg.se/
Postat av: Madde

Kul att se att Arix verkar må bra :)

Tävlade honom endel förut i dressyr upp till LA :)

Svar: Åh ja han verkar ha det väldigt trevligt där han står!:D Om du vill ha mer uppdatering om honom så kan du alltid gå in och läsa "ridskoleungen.blogg.se" om du inte redan gör det för hon brukar rida honom ibland!
Vad roligt, han såg verkligen ut att kunna sin dressyr!:)
None None

2012-08-16 @ 13:34:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0