Det var ett tag sedan, TJA!

Heheh, hejsan! Har inte riktigt orkat hålla igång bloggen överhuvudtaget men nu så blire lite uppdatering!

På fredagen förra veckan red Kajsa Kvirre för att jag inte kunde, (hade ont i ryggen) och det gick faktiskt super bra! Hon är en väldigt mjuk ryttare och det är precis det han gillar! Det gick iallfall väldigt bra och jag tror att hon tyckte det var super kul, eller jag vet att hon tyckte det för hon sa det.... faktiskt...

Här har vi de fina, han hade på sig de nya grejerna också, han var så sjukt snygg i dom!
 
Sen har jag ströridit lite men tänkte ta upp när jag red igår. Jag valde att rida med bara grimma och tyglar, alltså barbacka osv. Det gjorde jag dels för att jag tycker det är mysigt men också för att det är viktigt för mig att kunna rida med så lite saker som möjligt, dvs utan bett osv. Han ska lyssna på mig även fast jag inte har något i munnen på honom!
Jag har ridit så med honom kanske 1 gång förut? och då var det enbart på en gräsmatta men den här gången tog jag mig ner till ängen för att testa gränserna lite och jag kan säga att det fanns inga gränser, han gjorde det jag bad honom att göra och vi flöt ihop till ett team, så amazing.
Jag kommer ihåg när jag var lite mindre och red honom (har ju ridit honom sedan jag var 12 och är nu 17) och då när det inte gick bra blev jag oftast så frustrerad så det slutade alltid med att jag tog av han sadeln och red barbacka för jag tyckte att jag behövde fokusera mer på balansen då än självaste hur han gick, det gav alltid ett magiskt reslutat för då störde vi inte varandra, och lite den känslan fick jag igår fast 1000 gånger bättre, det var faktiskt helt magiskt, underbart!

Idag ska jag ta med mig Kajsa till stallet för jag blev så exalterad igår när han gick så bra att jag vill att någon ska se, hehe!
Vettfan inte var den blev så liten.. från igår iallfall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0