Ej hästrelaterat

Jag följer Breiviks rättegång väldigt intensivt måste jag erkänna, ni vet han som gjorde terrordåd i Oslo 22 Juli i fjol för att senare åka vidare till Utöya för att mörda 69 ungdomar och skada över 200. Jag är inne på aftonbladet varje dag och följer rättegången som går att läsa live, oftast från 08:20 till 14:00-17:00. Tycker att det är vädligt intressant, självkart är det oerhört hemskt det han gjort, man är ju inte annat än helt jävla KAPPUTT i huvudet om man gör något sådant här, men iallfall så intresserar det mig väldigt mycket.
Det som påverkat mig mest är när jag läst live ifrån rättegången ifrån överlevande vittnen från Utöya som berättar deras historia om hur det var, om dom blev skadade osv. Många blev skjutna 6 gånger och andra 1 gång, väldigt olika, men det är så känslomässigt att läsa om det.
Där kan vi snacka om människor som överlevt något sånt sjukt. Gud finns så mycket som kan skrivas om detta ämne men om jag väl kommer in i det så kommer jag inte att kunna sluta, säger bara att alla där ute som orkar borde läsa och följa rättegången, för det är så traumatiskt och sjukt men ändå så intressant, herregud alltså.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0