Pepsi

Igår red jag då Pepsi och även idag!
Skriver lite kort om igår: Han var mycket fin, dock orkar jag inte rida i hela en timma, det är lite för mycket häst att rida om vi säger så ;) Men han var väldigt fin,  vi körde lite förvänd galopp vilket han gjorde mycket bra, han var fin så att säga!

Passet idag: Alltså jag är helt kär... Han är verkligen en sådan häst som faller mig direkt i smaken, han var mycket mjukare i början av lektionen idag också, traven var helt amazing stundtals när jag orkade rida tillräckligt! Ibland behöver jag dock sakta av och ta lite pauser, men det gör inte så mycket för vi hittar tillbaka rätt fort faktiskt, det är mycket drivning in i handen och sen lätta och låta han vara, så fort han tar emot lite igen så är det bara att göra samma sak igen, sen om han blir starkare då också brukar jag sakta av och börja om från början istället för att bråka mig igenom och bli stum i handen!
Vi körde väldigt mycket galopp idag vilket var nyttigt, han var sååååå fin, jag kunde sitta och driva med skänklarna och lätta i handen och han gick kvar, känslan var på topp! Så det här ridpasset var toppen, på slutet gick det dock lite utför då jag verkligen inte orkade rida mer så jag valde att trava av han istället!
Fina häst, skulle kunna köpa honom faktiskt, jag är helt såld!!
Imorgon är då sista dagen, ska bli riktigt tråkigt då jag helst skulle vilja fortsätta!

Har några SKETNA bilder att bjuda på! dom är verkligen skitdåliga i kvalitén, men det är iallfall något!



 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0