Ridning med Kussen

Idag red jag och min kusin Jocko tillsammans! Hon har ett litet stall hemma hos sig som ligger cirka 10 min ifrån mig och där har då jag min häst och hon hennes häst Finnegan! Det är alltså bara dom två som står där, riktigt mysigt tycker jag.
Vi red till ett stall som heter foderby som ligger cirka 10-15 min ifrån oss, beror lite på vilket tempo som hålls, men det är iallfall väldigt nära.
Vi red på deras utebana och jag måste säga att Kvirrisen var väldigt fin idag, något stel i höger men det gick att fixa ganska fort, han är en sån som man måste ta i på en gång så är han igenom:)
Han kändes pigg och glad och lyssnade väldigt bra på mina hjälper, skrittade rätt mycket idag och galopperade rätt mycket också, kände att det behövdes!
Vi är på topp kan man helt enkelt säga :D


Jag och Kvirre


En bild på min kusin Jocko och hennes häst Finnegan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0