Bara en sak jag kom att tänka på

Det var sjukt länge sedan jag satt i en galopp som man faktiskt bara kan njuta av...
Har ju ridit Twist nu ett tag, inte super bra galopp, sen har jag ju Kvirre, fin galopp men inge tryck på samma sätt som dom flesta andra hästarna (vilket är förståerligt), men fan vad skönt det skulle vara att bara få hoppa upp på en häst som faktiskt har en gudomlig galopp.

Jag har ridit en Andalusier/någon annan ras, och allt jag kan säga är WOW, vilken jävla galopp den hästen hade, han var en unghäst som stod på min kompis stall, och jag säger bara att när han föll in i den där galoppen så kändes det verkligen som att flyga, det var en sjuk känsla, han levde verkligen upp till sitt namn, Pegasus.

Den hästen jag red senast som har en helt underbar galopp är nog Brownie måste jag erkänna, den galoppen är genomtänkt och man kan liksom bara flyta med och han gör det man ber om.
Förstår inte allt detta hyseri om att han bockar hela tiden, jag har ridit den lilla ponnyn hur många gånger som helst och jag svär på gud, han har nog max bockat 5 gånger, fin liten ponny det där...

Men som sagt, ge mig bara en häst som har en kanon galopp så att jag kan få minnas hur det känns, DESPERAT!


Random bild, men det ser extremt härligt ut iaf

Kommentarer
Postat av: Killander

hahah han ser lite strutsig ut...

2012-03-04 @ 20:44:45
URL: http://ridskoleungen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0