Dagen på Veda!

 Som sagt så hoppade vi idag! Jag fick Twist vilket jag blev vädligt glad över. Första gången jag hade hoppläder på henne, det var spännande ^.^
Jag får bättre stöd när jag har korta hoppläder men då failar jag med händerna istället, dom går lite mer fram och tillbaka vilket jag absolut inte gillar själv, så koncenterade mig på det i framridningen!
Hon var helt okej i början, hann inte rida fram så mycket men jävlar vad hon travade fint över bommarna, hon lyfte väldigt fint på benen och det blev luftigt och bra, en bra start innan hoppningen helt enkelt :)

Vi började hoppa fram på ett litet kryss och jag kände redan då att jag måste få fram henne lite mera så att hon sög tag i hindret så att det inte blev så att jag hamnade i bakåt vikt!
Hon hoppade faktiskt väldigt fint hela lektionen :)
Vi hade två kombinationer på båda långsidorna, sen ett halvt igenom hinder uppe vid H, ett halvt igenom hinder vid K, och ett hinder bredvid K hindret, mycket bra övningar då vi fokuserade på att svänga dom!
Ibland blev hon lite sådär "vilket hinder ska jag hoppa?" men det var bara att korrigera (stavning?) så hoppade hon allt jätte fint!
Känner faktiskt nu såhär efteråt att jag vill börja hoppa igen, fast på Twist dåra för hon var sjukt mysigt, är super nöjd!

Efter att jag hoppat två rundor så jobbade jag med att ställa igenom henne i sidorna vilket inte är det lättaste då hon blir väldigt låst i höger i båda varven, men efter ett tag så började hon lätta jätte fint och hon fick ett mycket flytigare steg :)

Innan har jag ridit henne i en lägre form där hon är stadig men inte helt igenom riden i sidorna, så nu blir det mer fokus på att rida igenom henne även fast hon tycker att det är jobbigt och blir pissde off emellanåt, men det är bara att kämpa på så blir det nog bättre snart!

Magnus sa igår att han tycker att hon blivit mycket biffigare i sin byggnad och även Malin sa det idag (mina ridlärare) så det är absolut på rätt väg, hon är fin hon! :D


Har ingen bild från idag så tar en bild som blev tagen för några veckor sedan när jag red dressyr :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0