Härlig hästdag!

Det började med att jag,mamma och Killander åkte till hööks för att införskaffa oss lite saker. Jag köpte mig ett par rödalindor som jag har trånat efter i säkert två år, det är bara det att jag aldrig riktigt hittat ett par som verkligen är röda, men idag gjorde jag det så är super lycklig :D
Det var sjukt fint väder men såg att det började komma hemska moln in så innan jag hann rida så var molnen inne över Vallentuna så bliderna blev inte lika bra som förra gången men dom var helt okej iallfall!

Han kändes inte lika fin idag som i Tisdags, men han var ändå bättre än vanligt, han hade mera tryck bakifrån men det resulterade i att han inte sög tag i bettet så mycket och öppnade käften väldigt mycket och tuggade!
Men vissa stunder kändes han faktiskt jätte fin och galoppen var kanon idag, han jobbade faktiskt riktigt bra i den, bakbenen var med mera än vanligt så det var super att någonting kändes bättre iallfall :D
Väljer oftast att fokusera mera på de bra grejerna än de dåliga då jag bara blir jäkligt frustrerad om man inte tänker posetivt!

Sedan bar det av till veda, Killander red lilla guldponnyn Brownie och planen var den att jag skulle fota men blir ju aldrig riktigt bra bilder i ridhus så det var en liten besvikelse!
Han såg jätte fin ut när Killander red fram och sen fick även jag faktiskt hoppa upp, har inte ridit honom på jätte länge men det kändes skönt för han är ju en fin ponny, lite ringrostigt men han har ju helt underbar galopp ;)
Killander fortsatte och rida, jag hjälpte även till lite med vad som kanske behövde jobbas lite mera på och det avslutades med ett väldigt fint ekipage :D
En super mysig dag som man vill ha mer av ;)















Kanske lägger upp lite galoppbilder på Kvirre sen, ska bara fixa några!
Visst är han snygg i rött förresten!!!!

Kommentarer
Postat av: Fanny

Jag var ju också med på Hööks :(

Han var superfin i rött! :D

2012-03-15 @ 18:56:37
URL: http://fannygotze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0