Kör ett inlägg nu då

Åkte till stallet runt en klockan tre, tog in både Kvirre och Finnegan ifrån hagen och började fixa iordning Kvirreponken för en ridtur.
Tänkte först rida på lilla majavolten som ligger vid hammarbacksskolan men underlaget var rätt rubbat så bestämde mig för att rida till foderby istället, mammsen fotade oxå ^.^

Hade inget ländtäcke på honom så jag kan ju säga att vårkännslorna sprudlade, han var pigg och ganska osammarbetsvillig, typiskt innan tävlingen? Ja det kan man säga, men jag var dock lite för på honom oxå.
Aldrig en bra ide att mamma filmar medans jag rider och jag stannar och kollar, då hittar jag bara alla fel som går att hitta och försöker fixa allt på en gång, vilket absolut inte funkar för mig, jag gör det bara värre då, så ska skippa den biten framöver.

Han var pigg och hoppig i galoppen, stark också... Traven var helt okej, men som jag tidigare nämnt så känns det som om att jag skumpar lite för mycket på honom när han travar så därför måste jag ha ett litet undertempo där jag hittar takten mellan oss två, och det är ju lite jobbigare för honom då han måste trycka på ännu mera underifrån så ibland blir han lite lack på mig när han tycker att det är jobbigt.

Får helt enkelt se imorgon hur han beteer sig inne på banan, han kanske ballar ur, det vet ju inte jag, har icke testat att tävla dressyr. Jag satsar på att bara ha kul faktiskt, allt blir mycket enklare då :D

Har iaf smört allting och fixat allt, hämtat transporten och sådär, klappat och klart, nu är det bara att sova! :D








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0