Tävlingsdagen

Fan asså, hade precis skrivit klart ett helt inlägg och laddat upp bilder, men sen när jag ska publicera det så fuckar hela internet upp så jag är tvungen att starta om hela skiten, lack man blir ibland asså, menmen, får skriva om det nu då...

Dagen började med att jag,mamma och Janne åkte till Kvirre klockan halv åtta på morgonen. Började knoppa och lite sådär, sedan var vi redo att lasta klockan 5 över 9!
I sommras när jag lastade honom tog det cirka 20 min till en början, men denna gång tog det bara 5 min.
Man måste vara cool lugn och leda på honom, men sen backar han oftast runt en tio gånger, sedan när man går på med han igen så stannar han ett tag och kollar runt omkring honom, sedan går han in, lätt som en plätt, bara att låta honom vara och inte stressa honom!

Det tog bara cirka 12 min att åka till Veda så det var sjukt skönt. Först byggde vi dressyrbanan och sedan var det bara att lasta av och dra in i ridhuset.
Han skötte sig galant där inne och kollade knappt på dressyrstaketet, om det var något som var lite spännande så var det ändå läktaren med människor.

Han kändes jätte fin på framridningen, en sak har jag lärt mig dock, att när det går för bra på framridningen så går det oftast inte alls lika bra inne på banan, vilket absolut stämde.

Han var lite halvrädd för domaren och ville inte riktigt gå ut i hörnen, men annars skötte han sig jätte bra. Det som jag störde mig lite på var att han blev alldeles för spänd i sitt steg och kom inte riktigt under sig eller fram, det var liksom varken eller... Men sånt där är bara små saker som man kan tänka på nästa gång, för allt jag ville var att ha kul med honom, och det hade jag verkligen!

Jag förstod nästan på direkten att vi inte skulle få en placering för de 5 andra hästarna som ställde upp var så sjukt fina, hur mycket jag än tycker att Kvirre är den finaste hästen så kan man inte undgå att han har inte en chans mot de andra hästarnas steg, ökningar m.m, men det är faktiskt inget jag bryr mig om, för när jag rider på honom så känns det som om att vi blir ett tillsammans, även fast det var en helt ny plats och något vi aldrig gjort tillsammans förut så behöll vi lugnet tillsammans och funkade super bra inne på banan.
Han är verkligen min bästavän, och det märktes verkligen idag, vi är bästavänner och kommer alltid ställa upp för varandra oavsätt vad, idag fick jag beviset på att vi kan göra allt, man behöver inte alltid vara störst,bäst vackrast ha finaste kroppen, gå finaste osv, allt jag begär är att vi ska arbeta tillsammans, och verkligen connecta, gud vad jag älskar honom alltså!

Måste dock påpeka lite snabbt att denna domare ar den snålaste domare jag någonsin ridit för, inte bara mot mig men hon hade en väldigt låg procentform på alla. En fick 60% och hon red L:C programmet (men slogs ihop med L:B ryttarna för att ha motstånd), resten låg runt en 48-58%, jag och Kvirre fick 53%?, kom igen liksom, visst han kanske inte har det där schwunget som man letar efter men fan, vi gjorde bra vägar passade tillsammans :D

Det var iaf en sån oerhört kul dag och det var allt jag ville att den skulle vara :D, nu kommer en bildbomb :D






























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0