Twirranbirran

Har avklarat ett ridapss med Twist såhär på morgonkvisten. Har ju ridning klockan 8 på morgonen på måndagar med de som också har valt hästinriktning i gymnasiumet.
Kom inte som en sån stor chock att jag skulle rida Twist, är rätt van nu faktiskt, tror inte jag har ridit någon annan på säkert ett halvår ;)

Idag krävde jag mera av henne än vanligt, kände att det är dax att börja slipa lite mera så att utvecklingen fakiskt går framåt.
Det vi gjorde var att flytta dom väldigt mycket, mycket volter m.m, då hade jag chansen att rida igenom henne lite mera vilket funkade, men sen när hon tyckte att det började bli lite för jobbigt så blir hon ganska stark och lite små sprinig, men då brukar jag trycka igenom henne lite till och sedan länga lite på tyglarna så att hon vet att hon gjort rätt och får en belöning istället för att sitta och nöta vidare utan att hon vet att hon gör rätt.

Satsade även lite mera i galoppen, när hon väl började studsa lite så tröck jag bara på ännu mera framåt och lirkade lite i munnen, hon började faktiskt släppa lite efter ett tag och började galoppera i en jämn och behaglig galopp, lite mera finslipning på den fronten så är det nog bra snart :D



Kajsa ville även att jag skulle skriva lite om dagens mat.
Idag blir det kina mat i vallentuna centrum, FAN VAD GOTT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0