VEDA

Fick Twist idag vilket inte var så förvånande men det gör inte mig så mycket då jag tycker det är roligt att rida henne :)
Red fram i en låg form så att hon kunde ta stöd där nere innan jag började flytta undan henne, blir lätt att jag tappar henne helt då och hela lektionen blir piss!
Hon var jätte fin och sammarbetsvillig tills halva lektionen hade gått då vi skulle börja flytta undan dom på en båge, hon var fin i början av övningen sen blev hon bara stötig och sa emot väldigt tydligt genom att kasta upp huvudet och börja små hoppa lite på stället, men det gäller att ha tålamod och bara släppa fram handen och driva på försiktigt!

I högergalopp som skulle fattas i hörnet vid k och hela långsidan gick sådär måste jag säga, hon kastade upp huvudet och började små hoppa igen, men jag fokuserade bara på att hon skulle framåt vilket funkade bra till slut bara det att hon släpper aldrig i handen i höger!
I vänstergalopp var hon tusen gånger bättre, hon sökte sig neråt väldigt fint, blir ju dock inte en rund och bärig form utan lite mera att hon hänger sig i vänstertygel vilket jag tycker är bra för annars småhoppar hon och kastar sig upp med huvudet. Men det gick iallfall helt okej och jag är jätte nöjd med att hon fattar så pass bra galopp nu förtiden, något posetivt med det hela!:)
Hon var jätte fin i nerläggningen när jag travade av henne så det var riktigt skönt att känna att hon kunde slappna av till slut!
Det är alltså bara att kämpa på och se när det hela börjar släppa lite, blir spännande att se ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0