Caramell idag

Idag hade vi ridning igen, skulle haft Twist men eftersom att de som jobbar där råkade släppa ut henne i hagen så fick jag ta en häst som stod inne, alltså Caramell! :)
Hon är en fin liten grå häst, kanske 152 cm hög eller något, och väldigt speciell att rida!
Kommer ihåg att jag red henne först av alla när hon kom, hon var väldigt mjuk i munnen men absolut inte för skänkeln på något sätt, så fort man försökte flytta henne det minsta så stretade hon emot och började takta och slänga bort handen!
Hon var även omöjlig att få framåt, traven var något av det mesigaste jag varit med om jag ja jag kan erkänna att hon var absolut inget för mig, men idah hörrni, nu ska ni få höra på grejer!
Hon var verkligen super TREVLIG, var lugn i början och travade på bra, dock kände jag att om jag ens rör henne med skänkeln så kommer hon typ döda mig, så jag började reta henne lite med sporren så fort hon stretade emot, alltså hade bara en stadig hand så att hon kunde ta stöd och drev på med skänkeln, det tog ett tag i varje varv men sen helt plötsligt gav hon med sig och stretade inte emot en ända gång på hela lektionen!
Helt ärligt så var hon jätte jätte trevlig, trevlig friskt tempo hade hon och hon kunde t.o.m skritta hyfsat fritt, helt klart roligt att testa någon annan för skojs skull, men nej, jag vill inte överge Twist, hon är mitt lilla hjärta! :D

Kan även passa på att säga att mina ben är döda, det tar på kroppen när man rider ;)


En bild på hästen, dock inte jag som rider!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0