RUBRIK

 
Hmm, kände bara för att blogga lite men vet egentligen inte om vad? Kan ju börja med ridlektionen på veda igår som vi hade på morgonen med skolan.
 
Jag red Lille Robban och det gick väldigt bra Magnus var i Tyskland så vi red för en som heter Evelina som är ansvarig för stallet på morgonen. Hon är väldigt bra att rida för tycker jag, hon är så himla gullig och snäll men vet ändå vad hon snackar om liksom, hon är förtstående och bara allmänt jätte mysig, haha!

Vi fick trava fram lite självständigt i typ 10 min sen skulle vi lägga in galopp, försökte lägga upp han i ett höge tempo och skita i hur huvudet var, som förövrigt var väldigt lågt, man blir ju lite rädd när han är för låg för han har väldigt lätt för att snubbla, men det funkade bra!
Sen gjorde vi skänkelvikningar från tex K in till mitten, en volt vid B (eller är det E? haha) sen ut mot spåret igen och skänkelvikning. Han funkade ganska bra i övningen förutom att det tog stopp ibland när vi hamnade bakom någon i ett litet lägre tempo, han måste man ju verkligen driva på för annars är han seg, som fan.
Sen skulle vi lägga in galopp efter sista skänkelvikningen på långsidan och jag kan säga att JA, han fick en extremt fin galopp, han var så stadig i formen att jag bara behövde lägga handen på manken och driva på med sätet utan att han slängde upp huvudet eller bröt av eller vad han brukar göra, var riktigt stolt över honom!
Visst att han blev lite seg emellanåt men det är bara att fortsätta göra!

Efter lektionen så andades han väldigt mycket, och då menar jag väldigt mycket, han har ju verkligen knappt några muskler än så att han faktiskt kan prestrera så där bra i 1 timme är riktigt bra, dock kanske jag ska ta det lite lugnare nästa lektion för att undvika sådär häftigt andningen, måste ju acceptera att musklerna inte finns där än, men jag tycker verkligen om den där häste, vi har funnit varandra, haha!

Igår så planerade jag på att rida Kvirre men det spöregnade och ridhuset var upptaget för de var hoppträning som jag förövrigt skulle varit med på men glömde att anmäla mig, ahah dum som man är! Men ska försöka bege mig ut i snövädret idag!

Annars så händer det lite grejer som jag inte alls samtycker med, ja det har med Kvirre att göra men tänker inte skriva ut något i bloggen för att då lär det bli ett helvete senare, kanske berättar någon gång men just nu när det fortfarande är nyfärskt så låter jag bli, hejsålänge!
Robban
 
Kvirrisen
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0