Robin

Det kom en ny häst till Veda för typ 2 veckor sedan och jag red han för första gången förra fredagen!

Han är en ganska liten häst, kanske 156 cm hög, brun och 8-9 år gammal! Han är mera en hopphäst än en dressyrhäst!

Jag tyckte han var väldigt trevlig, oerhört snäll men lite seg, dock inte så seg som jag förväntat mig då jag sett han gå ett par andra gånger innan! Han är enligt mig en sån häst som måste skritta fram ganska länge med lösgörande arbete, då blir han riktigt trevlig i traven!
Jag red han i morse också och det gick bättre denna gång, han har väldigt härlig galopp , lite låg blir han dock men det går att jobba upp! En häst som jag tyckte väldigt mycket om, en riktigt Lisse häst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0