Kvirre idag

Hejsan allesammans!

Idag gick jag i skolan tills klockan 13:50, åkte sedan hem och sov från klockan 3 till klockan 4... haha var så fruktansvärt trött!
Det roliga var att innan jag somnade så sa jag åt mig själv att vakna klockan 4 utan att sätta alarm eller något, och vad tror ni? Jag vaknade klockan 16:02, so much win!

Åkte då till Kvirre och valde att rida på ängen ett ganska kort pass bara för att känna lite på han efter gårdagen! Han var sååå fin, övningen hjälpte faktiskt som jag gjorde på honom, han var myyyycket mjukare i munnen och bar upp sig själv redan från första början.
Ängen är just nu ganska blöt på vissa ställen, men helt ärligt så tycker jag att det är bra, visst man kanske inte ska rida på ängen om man inte har full koll på sin häst för att förhindra halkningar osv men jag kör på och tycker faktiskt att det blöta hjälper till lite! Han får lite mera tryck i sig och hittar takten lättare när det är blött, dom får ju ta i lite mer, så ett litet tips om ni vill finna takten lättare! :D
 
Imorgon börjar jag klockan 12:20, förstår ni att jag kan vara uppe HUUUUR länge jag vill då?? Nästan som sommarlov igen, riktigt gött alltså!!
 
Nej nu ska jag ägna mig åt annat, VI HÖRS!
 

En liten bild på ängen från denna kväll!
 

En bild från ängen här om dagen, ser ljust ut!
Som ni ser så är den väääldigt stor, om man ska komma upp till stallet så rider man mot målen och in i skogen till höger, hehe, kan skatta mig lycklig för denna stora äng, har hjälpt mig på många sätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0