Morgon ridning

För cirka 2 timmar sedan så red jag lektion med pepsi! Det var med skolan då vi har ridlektion tisdag morgon!

Idag tog jag det väldigt lugnt, fokuserade mer på min sits och att jag skulle vara lugn,sansad och mjuk. Han blev väldigt slajmig i början och inte mellan skänkel men jag lät han ta sin tid så att han hittade till takten och formen med lite utav min hjälp och det funkade, galoppen var helt gudomlig idag också!

Jag red han lite som jag brukar rida kvirre vilket var bra för då låter jag dom hitta till takten och alla de sakerna själva, men att jag som sagt hjälper till att komma dit, men så att man inte kräver för mycket till en början, han är ju trots allt ridskolehäst och rids av flera olika människor, klart han inte fattar vad jag menar om jag sätter press från början! Men jag kommer nog fortsätta såhär ett tag för det hjälpte mig att andas också och kände inte av min ansträngnings astma som jag tydligen har?

Haha men ja, lite uppdatering bara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0