OJOJ

Ja bloggen ja, den kan ju vara bra att uppdatera på...
 
Gårdagen såg ut så att jag gick upp halv 7 för att åka med min kompis som tävlade, på islandshästar. Vi åkte ut till kårsta, som ligger mitt ute på landet (fortfarande i vallentuna där jag bor, men ändå åt helvete då vallentuna är väldigt stort).Iallfall när vi åkte där på vägen så höll vi på att köra över 5 st blaffiga nordsvenskar, som tur var så var det ganska gott marginal. När vi knackade på han som hade gården så tog det ett litet tag men när han väl öppnade så sa han "men gud förlåt att det tog så lång tid men var lite dålig i magen så satt och klämde på toan ett bra tag", hahah det gjorde min morgon iallfall!
 
Vi kom till tävlingen klockan halv 9 vilket SÖG för nattis skulle inte starta förrens klockan halv två, så vi gick sitta och vänta i 5 timmar -.- Det jag kan säga är att islandshästtävlingar är mycket mer chill, dom får bygga upp en liten hage som dom kan ställa sina hästar i om dom vill, man går liksom runt med sina hästar vart man vill, rider upp i baken på en annan utan att få reaktion, dom har ett helt sjukt lugnt temprament, kanske inte alla i heeeela världen men 99% av dom som var på tävlingen hade helt underbart lugna islänningar, så coolt att se!
 
Det flummiga var ju då att min kompis som skulle tävla hade den där 1% hästen som var rädd för.... VATTEN. -.- Det var ju rätt skoj då hela banan bestod av vatten/vattenpölar! Så när det var hennes tur så gick det hyfsat bra, han gick runt banan men såklart tvärstannade han på ENA långsidan när det var PASSGÅNG! När dom lägger pass så är det ifrån galopp, och sen lägger man över dom i pass som typ motsvarar ökad trav hos "vanliga hästar", och hon gick en sååå jääävla bra början på den men så TVÄRSTANNAR han, alltså verkligen ba, baam nu tänker jag inte gå längre, och i och med detta så slog han av sig skon också -.- Så det gick väl inte jätte bra men det var deras första tävling tillsammans!

Men jag vet inte om jag tyckte det var så kul, så lång väntan och spöregn var det, god MAT hade de iallfall, TUMMEN UPP!
 
Nattis och Kolfaxi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0