Alltså...

 
så fort jag kollar på ponnyakuten så får jag värsta "akuten" att åka på ridläger... Ser bara så himla mysigt ut och jag får tillbaka minnena från när jag var på ridläger senast vilket var typ för 2 år sedan. Då hängde jag på björkängsgård som jag älskade/älskar, de har så bra ponnyer och bra ridlärare, lärorikt och kul på samma gång.
Det går ju inte att undgå att ha häst är absolut bäst på sommaren, visst att det kan bli allt för varmt när du ska träna seriösa pass och du svettas som attan men det gör liksom inget, för man njuter ändå.
Nu är det iallfall 1 april och ett steg närmare sommaren. Känns ruskigt bra att jag blev svettig igår under ridpasset, bådar på värme och det gillar vi. Idag har jag lunchfodring i stallet och ska dit strax runt 2, då ska man fylla på vatten till de hästar som antingen har hinkar i boxen eller som går ute dygnet runt, sen ska man slänga in höet, samt ta in alla de hästar som ska in, är väl runt 30 hästar, haha. Sen ger man dom kraft när de ätit ett litet tag på höet.
Jag ser inge som helst negativt med att ha lunchfodringar/morgonfodringar/kvällsfodringar, visst att man kan få dom på väldigt konstiga tider men jag tycker bara att det är kul att vara i stallet och få chans att gosa lite med andra hästar! :D
 
sommar
 
 

Kommentarer
Postat av: Josäfin Andersson

Åh så härlig bild! Din häst var riktigt snygg i den där ljusblå/turkosa färgen måste jag säga :D

Svar: Jamen visst gör han, lite udda men ändå fint liksom :D
None None

2013-04-01 @ 15:23:54
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: Evelinn Bladström

Din häst passer verkligen i ljusblått! snyggt!

Svar: Han hälsa tack ;) :D
None None

2013-04-01 @ 18:20:30
URL: http://evelinnbladstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0