John Ricketts

Börjar med att beta av att Kvirre mår bra och vi har köpt in Lucern till honom nu så att han går upp i vikt. Nämnde ju tidigare att jag hellre vill ha honom åt det lite mer "feta" hållet än åt det "magra", så nu ska han äta det i 2 veckor och så får jag se om det blir någon skillnad, tar nämligen 2 veckor innan man märker någon skillnad.

Hästen Schatal som jag ska börja rida nu är bra i benet igen, så honom ska jag sätta igång på Tisdag för lite lättare träning. Jag är även fri till att borsta honom samt longera/gå runt med honom i ridhuset när jag vill för att lära känna honom, hans ägare samt jag tycker att det är en viktig del i det hela!  Han tränas även av NH tränaren John Ricketts. Om ni vill se mer av honom så kan ni googla/Youtuba hans namn. Min personliga åsikt om honom är att han är kunnig och bestämd samt väldigt tydlig med vad han vill. Jag kanske inte skulle välja allt som han gör men mycket av det han säger tycker jag låter vettigt och bra, sen har jag lite mer gulligull instinkt till djuret än vad han har.
Slänger upp några bilder hur det såg ut. Schatal tränas till att lita på sin ledare till 100%, det ska inte spela någon roll om något prasslar bakom honom, om jag som då är ledaren säger att det är ingen fara då är det ingen fara.
 
Som ni ser så har Schatal fladdrade saker på sidorna.

Som ni ser så är inte Schatal speciellt stor, hehe, vad kan han va? 153cm?
 
 

Han har faktiskt ett väldigt trevligt steg må jag säga!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0