Söndagen

Denna söndagen hade vi insläpp i stallet, så det var bara att åka dit runt klockan 2 och börja med att fylla på vatten till de som skulle ha osv. Kvirre har även blivit lägre i ragn nu skulle jag säga. Sedan hans två favorit ston flyttade sen en vecka tillbaks har han inte alls kännt behovet av att vara "the man" längre, han har backat undan vilket jag tycker är ganska skönt för då slipper han situationer där han kan bli skadad. 

Klippte även hans man idag... Jag vet att jag sa att han skulle få lång man och sådär, men det kändes inte riktigt rätt så kuttade av den, nu ser han ut som min pojke igen, som jag är van att se han alltså, hehe. 
Vi red lite på utevolten (INVIGDE FÖR FÖRSTA GÅNGEN) och även fast den är lite vattnig fortfarande så gick det bra, som jag har sagt förut så tycker jag att det är bra att rida i lite vatten för de jobbar högre med benlyften då och blir oftast lösgjordare bättre då! 
Man känner att det är vår nu, hela stallet satt ute och grillade och det var så mysigt, riktiga vårkänslor!

Imorgon ska jag rida både Schatal och Kvirre, ska nog testa rida ut en runda och se hur det går, haha! Hoppas jag inte dör på kuppen, vet ju inte riktigt hur Schatal är ute i miljön, men blir intressant att se! 
 

Slänger upp en gammal bild på mig och Ponnyn Tilsy som vi hade ett tag i stallet, hon var busig hon! Detta foto är nog taget runt 2009, hon var en B-ponny. Checka outfiten också, duger i strid?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0