Dåligt väder

Skulle nog våga säga att vädret är allmänt skitzofrent just nu, ena stunden varmt och soligt andra stunden regn och mörka moln? Inte speciellt tilltalande... 
 
Båda killarna har fått nya skor nu och tanken var att börja rida dom för 2 dagar sedan men vädret har inte riktigt tillåtit det då det varit riktiga regndagar. Jag hoppas på bättre väder senare nu mot kvällen för då tänkte jag trava båda två lite på lilla volten, endast trav och lite lydnadsövningar. 
 
Jag skrev ju tidigare att jag kommer rida Kvirre på samma sätt som jag alltid gjort, och Schatal är jag inte alls lika säker på hur jag ska rida honom, eftersom att jag har noll utbilding i western/akademiskridkonst så blir det svårt mig, men jag tror att jag börjar med att rida mycket med sitsen på Schatal från och med nu, jag vill inte ta bort glädjen i honom genom att trycka ihop honom och rida "klassisk dressyr" så från och med idag börjar väl mer eller mindre lite expriemnt, jag får helt enkelt testa mig fram och se när han tycker att det är som roligast. 
 
Jag har nämnt tidigare att Schatal kickar mycket i galoppen, skriver om det i ett annant inlägg så inte det här blir så förbaskat långt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0