Det här med att få uttrycka sig

Jag har alltid varit en person som uttrycker mig genom att PRATA, SKRIVA, eller andra sätt som man kan uttrycka sig på. 
För mig är kommunikation viktigt. Det går exempelvis inte för mig att gå runt och vara sur på en person och sen aldrig ta upp det med den och låta det "rinna ut i sanden". Man måste kunna prata och kommunicera med varandra, det är endast då man kan få fram en klar sanning om vart man står i sitt tänkande och det gynnar faktiskt den andra personen mer än vad man tror att berätta vad man känner. 
 
Mitt syfte är aldrig att försöka förnedra någon eller få någon att må dåligt, och det är upp till mig då att inte få en person att känna så. MEN du har alltid en egen röst och om du tycker att jag säger något som du helt och hållet tycker är "fucked up" så säg gärna det till mig så får du förklara din sida av det och jag min sida, det behöver inte alltid finnas ett rätt eller fel, det gäller att acceptera varandra så pass mycket att ingen känner sig kränkt/förnedrad. 
 
Jag kan ytterst lite om NH, men jag kan säkert mer än vad många andra kan också. Jag är villig att lära mig men just nu är det svårt i och med att jag går i skolan och inte har någon större ekonomiskkälla om gynnar mig att gå på kurser eller träna för tränare. 
Sen har jag väldigt svårt för tränare då jag har så pass mycket egna åsikter och ifrågasätter extremt mycket och kommer då kanske att få det att låta väldigt nonchalant. Med det menar jag att jag oftast sätter mig i situationer där jag kan bli lite av ett hatobjekt. 
 
När jag red på veda hade jag 2 st ridlärare, och en av dom tyckte att jag var väldigt kaxig och "skulle lyssna för dom är mycket proffsigare och mycket duktigare än mig". Men det där håller inte för mig i och med att jag ansåg att ja, ni rider jävligt bra, men min åsikt skiljer sig från eran och då kommer jag att uttrycka det på ett sätt eller annat. 
 
Det har varit många gånger i mitt liv där jag har fått stå upp för mig själv och förklara mig själv, MEN det gör mig inget då folk endast kommer förstå vart jag kommer ifrån och till slut (förhoppningsvis) kommer respektera det. 
 
Så, var inte rädd för att uttrycka dig själv. Enkelt och självklart. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0