För och nackdel

Jag har en egenskap som jag är mycket medveten om, det är att jag har väldigt svårt att hålla käften i situationer där jag inte trivs eller känner att jag faktiskt MÅSTE få säga vad jag känner/tycker. 
 
Det här är en egenskap som jag älskar hos mig själv för det gör att jag ifrågasätter väldigt mycket och vill ha en konversation. MEN det medför så mycket problem i tex arbetslivet.
Den man jobbar för vill oftast ha första och sista ordet, "för jag jobbar ju för dig, och då har du mer rätt än vad jag har". Jag har så svårt för det. Höll faktiskt på att få sparken idag från ett jobb jag inte ens hunnit jobba på än. 

Jag gjorde ett misstag som tog fel på en dag dom ville att jag skulle jobba(barnvakt) och jag blandade ihop den med en annan dag och då jävlar fick jag veta att jag minsann hade gjort fel, vilket jag även gjorde, och det erkänner jag. 

Men vi snackar om nyår nu, dom ville att jag skulle jobba nyårsdagen vilket jag missade var dagen efter nyår. Inte en chans att jag kan jobba nyårsdagen tänkte jag när min halvpappa sa åt mig att nyårsdagen var dagen efter nyår, missförstånd från min sida alltså. 
Och jag bad verkligen om ursäkt för det men då skulle jag läxas upp om hur arbetslivet ser ut och detta skapade då en konflikt för jag kan inte sitta tillbaka och lyssna på skit som kastas på mig utan jag säger emot och det är en NACKDEL i såna här tillfällen men det skiter jag i, ge mig sparken då sa jag, för sån är jag. 
 
Förstår ni vad jag menar med för och nackdel? Det är väldigt skönt att ha den egenskapen i dom flesta tillfällena men inte när det kommer till arbetslivet. 
 
Men det jag vill få fram är att så länge du tycker om en egenskap du har så spelar det ingen roll vad folk tänker, jag får ofta höra "ja men du kanske kan vara lite mildare då" men för mig funkar det inte så, jag måste få ur mig saken på mitt sätt. Sen är jag inte otrevlig eller så men jag är tydlig med hur jag känner. 
 
Ändra aldrig på dig själv för någon annan, gör det om du själv tycker att du ibland handlar fel. 
 
Dom här två får mig att må bra
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0