håller helt klar med

"Jag tror personligen inte på att ”rida igenom problemet.” Jag skulle aldrig fortsätta rida min häst utöver vår normala ridstund för att ”rida ur problemet,” eller ”rida loss det.” Får jag inte löst problemet trots upprepade försök så skulle jag sitta av omgående och försöka skala ned det; vad är det som inte fungerar idag? Kan jag lösa det eller får jag nöja mig för stunden? Jag sympatiserar alltså inte med filosofin om att rida igenom problemet i en eller två timmar, då anser jag att ryttaren inte vet vad denne sysslar med. Det ska inte hästen bli lidande för. Istället anser jag att man bör sitta av och försöka skala ned problemet; Vart sitter det? Varför?Detta är vad jag kallar för ryttarkänsla."
 
Skrivet av equiss.webrider.se 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0