helt ärligt...

så bryr jag mig inte om du hoppar hinder eller vad det nu kan vara. Men det skulle vara kul att få se ryttare som skriver "omg, jag och min häst passar så bra ihop osv" rida utan utrustning och sedan se hur mycket som faktiskt stämmer av det. 
 
Väljer du att hoppa banor med dina hästar osv så gör det mig inget, jag kan också hoppa banor med Kvicken ibland, MEN det är allt där emellan som måste stämma, inte bara att få över hästen eller att hästen inte ska riva, du måste känna din häst så pass bra att, är det här något JAG vill eller är det här något HÄSTEN vill? Förhoppningsvis vill ni båda det. 
 
Det är så fruktansvärt mycket trevligare att kolla på en ryttare som faktiskt lägger ner tid på att lära känna och förstå hästen, istället för att man antar att någon kan göra det efter att den slängt på all utrustning så som bett,sadel,tyglar osv. 

Harmoni,kravlöshet,frihet,lätthet m.m är ord som jag strävar efter att uppfylla när jag umgås med hästar i överlag.  
Vad strävar du efter?
 
Förut.Här ser vi en bild med betydligt mycker mer häst i handen och sporrarna är på, tyglarna är korta och halsen är även kort, lite ihoptryckt. Bettet är i och munnen öppen. 
 
Nu. Inget bett, lång och låg form som ser behaglig ut, munnen stängd (men skummar ändå utan bettet). Ett mer lugn om jag får säga det själv i denna bild. Kanske inte ser så jävla flaschigt ut men det kvittar, det är inte det jag strävar efter idag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0