inte kul att bevittna

Alla bilder är från google!

 
 
 
Bra exempel bilder. Det här ekipaget är Angelica Augustsson och Mic Mac. 
 
Det här är bilder som jag får ont i hjärtat av att se. Hästen kan hoppa ja, men hur ser den ut emellan allt detta? Huvudutrustningen ser minst sagt väldigt otrevlig ut och det här ska tydligen vara ekipaget som tävlar på elitnivå. Understryker att det här inte har med Angelica i sig att göra då jag inte känner henne, men måste ändå få kommentera bilderna. 
 

När jag ser bilderna ser jag fruktansvärt obehag från hästens sida. I ögonen ser jag skräck, näsborrarna ser spända ut och hela hästen utrstrålar missnöje enligt mitt tycke. Det här är det jag INTE strävar efter när jag rider, och kommer aldrig att göra. Man kan dra många parareller mellan ögonblicksbilder osv men det håller inte för mig då de flesta bilderna ser ut såhär och inte en ända jag har på mina hästar ser ut såhär, det säger väl rätt mycket? 
Jag är ingen expert, men det behövs inte för att se vad dom här bilderna visar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0