jag är glad att jag ändrade mig

Aldrig någonsin kommer jag kunna gå tillbaka till mitt gamla tänk, det är det förflutna och ska stanna i det förflutna, det är en sak som är säker. 
 

Jag känner mig hel, det är som om att jag har fått många svar på många frågor bara med hjälp av NH-tänket. Man kan säga vad man vill om NH men för mig funkar det prima och säkert för många andra. Frågor som "varför beter sig hästen såhär?", "varför vill min häst inte ta skänkeln?", "varför är den rädd för det här?" är frågor som jag kan besvara mycket lättare nu när jag tänker rätt och tänker utefter hästens natur. 
 
Jag kommer nog aldrig förstå varför inte den här dörren öppnas för alla hästmänniskor och jag kommer nog aldrig förstå varför man ifrågasätter ett sådant tänk som FAKTISKT utgår efter hästens natur och inte människans, det kanske har med att göra att människan är en egoistik varelse, vem vet. 
 
Jag mår nästan illa av tanken på hur mycket felaktig kunskap många av hästmänniskor besitter, en sak är säker och det är att jag aldrig någonsin kommer förespråka den traditionella synen på hästen, det för mig är det som får mig att må bra, jag har äntligen hittat rätt. 
 
 Bild från ett youtube-klipp 
 
 
 
 
 

 
 

Kommentarer
Postat av: Josäfin Andersson

Bra skrivet!
- btw mega-snygg header du har!

Svar: Tack så jätte mycket! Ditt inlägg med som sagt :)
Cred till Elvira som gjort den, jätte duktig :)
None None

2013-12-22 @ 22:25:29
URL: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0