Jobbigare att ha häst på vintern?

Det är något jag alltid har tyckt, vintern är den sämsta perioden att ha häst på. 

1. Det är kallt
2. Det är halt ute
3. Det blir mörkt så förbannat jävla fort.

3 punkten är den jag tycker är värst, eftersom att jag inte har ridhus så blir det väldigt jobbigt att sitta och rida i mörkret, och mörkret kommer in vid 3-4 nu? Hemskt. 
Dock har jag foderby 15 min skrittavstånd från mitt stall MEN det kostar cirka 2000 för att ha kort där i ett halvår. Om jag skulle fråga mamma hade hon såklart köpt det åt mig men jag känner att, det är inte en chans att jag kommer orka rida dit en häst först, sen hem och hämta andra och rida tillbaka till ridhuset. 

Just därför är den här perioden lite jobbig för mig att hålla igång hästarna på det sättet då det är rätt jobbigt att sitta och rida i mörkret, och jag slutar skolan runt halv 4 varje dag och då är det redan mörkt. 
Aaaah jag vill bara ha vår igen!!! 

Bild från imorse 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0