julafton

Igår spenderades julafton hemma hos min morbror i Haninge med min mammas sida av släkten. Det var trevligt och mycket god mat, men om jag ska vara helt ärlig så tycker jag att julafton bara blir mer och mer ointressant för varje år, har väl kanske med åldern att göra ;) 
 
På morgonen innan vi åkte iväg till Haninge så passade jag och mamma på att rida hästarna! Jag red Schatal och mamma Kvicken. Vi red iväg vid klockan 10 till volten och jag red lite tempoväxlingar på Schatal och fokuserade på att han skulle hitta formen själv. Det tar ett tag i början då han är väldigt okoncentrerad och lite överallt med kroppen men efter ett tag hittar han takten och formen väldigt bra. 
Jag vill ju som sagt inte sitta och "rida ihop honom" utan han ska känna mig och jag honom utan att jag sitter och trycker ihop honom!

Det var ett väldigt bra ridpass och hade gärna fortsatt idag men hinner som sagt inte då vi ska iväg till mormor och morfar nu vid klockan 3 för lite kalkonmiddag!


Ha en bra dag!
 
Lill kusinen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0