Påverkar

Det är ganska roligt hur stört mycket detta mörker förstör för min tid med hästarna. Jag har nämnt det tidigare men det gör mig såååååå frustrerad. 
 
I somras hade jag verkligen all tid i världen och nu har jag helt plötsligt inte det längre. Det suger i och med att jag och Schatal har tappat lite kontakt med varandra, och Kvicken går inte lika mycket som han vill. Det blir som en påfrästning MEN jag försöker att se det i långa loppet. 
 
Det är redan December, snart Januari och sen Februari. Om jag minns rätt så börjar mörkret att försvinna lite mer i Mars? December, Januari och Februari är alltså dom värsta månaderna för mig att vara i stallet. Men jag försöker som sagt se det långsiktigt, mina planer efter studenten står kvar och dom kommer innbära tid med hästarna 24/7,om det blir som jag hoppas. 

Så, jag försöker se bortom allt negativt och gå lite längre fram i tiden för att se mig själv spendera MYCKET tid med hästarna, som jag gjorde i somras. 
 
Jag har vissa mål uppsatta och det känns surt just nu att inte kunna ta vara på dom till 100%, men snart så. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0