Ridningen

Schatal och jag hade verkligen kontakt idag när vi red. Även fast det började lite slött med att komma iväg så glömdes det bort så fort vi kom ut i det fria. 
 
Jag red med energi idag för att testa och se hur det funkade på honom i och med att han inte tycker om när man använder tryck i benen eller för mycket hand. Han lyssnade verkligen, det var så ballt för vi fick ett helt annat flyt och han arbetade med mig och jag med honom istället för att han bara satte sig emot, det var en riktigt cool känsla.
 
Ska försöka rida lite mer nu på lovet och se vart det leder :) Kommer försöka att rida på så mycket känsla och energi istället för att typ öva på en skänkelvikning med hjälp av tryck osv. Jag tycker verkligen om den där hästen. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0